Podemos Sant Andreu de la Barca retreu a la col·lació de Govern, formada per PSC i ciutadans, que no doni suport a la moció presentada de forma conjunta per la formació lila i la coalició municipalista Fem Sant Andreu, en la que es demanava una rebaixa del preu del rebut de la llum i l’accés a una empresa pública d’energia.
De fet, va ser la moció que més controvèrsia va portar durant el ple celebrat ahir dijous, darrer dia de setembre, i ja de manera presencial.
La moció va ser presentada de forma conjunta per ambdues formacions minuts abans de l’inici del ple, motiu que va provocar moments tensos i de retrets entre les formacions que van presentar de forma conjunta la moció i els membres de l’equip de govern.
De fet, aquesta moció, o en temes similars, s’havia presentat per duplicat, es a dir, Podemos i Fem Sant Andreu havien registrat mocions similars, ambdues parts van decidir unificar-la i presenta-la conjunta a darrera hora, motiu pel qual els dos grup de govern, PSC i Ciutadans, van al·legar que no havien tingut temps d’estudiar-la, de totes formes, el portaveu socialista, Juan Pablo Beas, va deixar clar que estaven d’acord en treballar per aconseguir una rebaixa del preu del rebut de la llum, però que hi havia aspectes en la moció que s’haurien d’haver estudiat amb calma, aspecte que la portaveu de Podemos, Isabel Marcos li va retreure, ja que va dir que havien tingut dues setmanes per poder posar-se en contacte amb ells i no ho havien fet, així ho expressen els liles en la seva nota de premsa “des de Podem volem mostrar el nostre malestar i no entenem que cap dels dos grups municipals, que formen l’equip de govern, no han realitzat cap esmena o proposta per modificar la moció i poder votar-la a favor.”
Xavi Pla, també va defensar que estava en contra de la pujada excessiva del preu de la llum i va retreure que haguessin tingut tant sols uns minuts per estudiar-la.