“Per què es va activar a Protecció Civil tant tard, quan en menys de 6 minuts poden estar operatius?, referent a l’incendi forestal a les pistes d’atletisme. Malestar a Protecció Civil amb l’ajuntament per què no se’ls activa en aquests casos d’emergències

0
913
Vols ser el primer a rebre les últimes notícies del que passa a Sant Andreu de la Barca? Clica aquí per subscriure't al nostre canal de Telegram

El president de l’Associació de voluntaris de protecció civil de Sant Andreu de la Barca, Albert Santos, va mostrar públicament el seu malestar amb l’ajuntament per la tardança en l’activació arran l’incendi que es va produir a la pista d’atletisme la setmana passada.

El malestar el va fer públic el seu president i cap operatiu, Albert Santos, responen a una publicació del mateix consistori on es mostraven les fotos de l’incendi i una usuària de facebook va escriure el següent “para que queremos una protección civil que en el coche tienen una cuba y se podria a ver ido apagandoPero la verdad es que solo se les ve para aparentar.”

La resposta del president de l’associació de voluntaris de Protecció Civil de Sant Andreu, Albert Santos, va respondre que, perquè es puguin activar i poder actuar, se’ls ha d’activar i ho ha de fer o bé, policia local, la regidoria de protecció civil o la mateixa alcaldessa, que és qui ho va fer a l’incendi de la pista d’atletisme, però la resposta continua i deixa a l’aire una pregunta que és la gota que vessa el got del malestar, “per què es va activar a Protecció Civil tant tard, quan en menys de 6 minuts poden estar operatius?“, com diem, mostrant el malestar, un malestar que no ve d’ara, sinó que en les darreres emergències, per exemple la crema de contenidors en cap se’ls ha activat i portem més d’una trentena de contenidors cremats, de forma intencionada.

Fonts de Protecció Civil no entenen per què no hi ha un protocol d’activació, en aquests casos, que sigui de forma automàtica una vegada s’activen els serveis d’emergències.

Sant Andreu TV va demanar explicacions a l’alcaldessa, Ana Alba, i aquesta va mostrar desconeixença del malestar, les mateixes fonts de Protecció Civil han confirmat que alcaldia sí que tenia coneixement de la situació, Alba va declinar fer declaracions fins a parlar amb els responsables de Protecció Civil i posar-se al dia, doncs bé, més d’una setmana després de l’incendi a les pistes ningú s’ha posat en contacte amb els responsables de Protecció Civil, ni lògicament amb aquest mitjà per donar explicacions.

Recordem que la tasca de Protecció Civil no és la d’apagar incendis, encara que disposin d’un vehicle amb mig miler de litres i bombes d’aigua per poder, almenys, intentar controlar el foc fins l’arribada de bombers i aleshores posar-se a les ordres del cap de l’operatiu que pertoqui en cada emergència.

Publicitat